Choroba Dupuytrena

Choroba Dupuytrena (inaczej przykurcz rozcięgna dłoniowego) to schorzenie dotykające najczęściej osoby po 35. roku życia i starsze. Wraz z wiekiem wzrasta liczba pacjentów chorych na przykurcz Dupuytrena (odsetek zachorowań jest największy po 70. roku życia). Zwłaszcza u mężczyzn można zaobserwować charakterystyczne bliznowacenia rozcięgna dłoniowego i przykurcz zgięciowy palców (najczęściej czwartego i piątego), który z czasem może się zwiększać, uniemożliwiając wyprost palca oraz ograniczając ruchomość ręki. W zaawansowanym stadium choroby, pacjent może mieć problem z wykonywaniem codziennych czynności, takich jak trzymanie kubka, przywitanie się czy włożenie ręki do kieszeni.

Przykurcz Dupuytrena – przyczyny

Przyczyny przykurczu palców nie są do końca znane. Przyjmuje się, że czynnikiem zwiększającym ryzyko zachorowania na zespół Dupuytrena są predyspozycje genetyczne. Zapadalność na to schorzenie jest również większa w przypadku osób, które:

• cierpią na cukrzycę,
  • palą nałogowo papierosy,
  • są uzależnione od alkoholu,
  • w pracy wykorzystują urządzenia mechaniczne, które drgają/wibrują, na przykład młot pneumatyczny, maszyna do ubijania ziemi itd.

Inne przyczyny choroby Dupuytrena to powtarzające się urazy czy współistnienie schorzeń nerwu łokciowego czy w układzie nerwowym.

Choroba Dupuytrena – objawy

Objawy choroby Dupuytrena to zgrubienia podskórne na wewnętrznej stronie dłoni, ból odczuwany podczas zginania palców oraz bliznowacenie zmian. Przykurczowi Dupuytrena moga towarzyszyć także następujące symptomy:

• mrowienie i drętwienie,
  • nadmierna potliwość dłoni,
  • zmniejszone czucie,
  • problemy z poruszaniem palcami,
  • przykurcz rozcięgna dłoniowego.

W przypadku wystąpienia choroby Dupuytrena konieczne jest wykonanie zabiegu chirurgicznego, podczas którego usuwa się przerośniętą powięź.

Skontaktuj się z nami!

Jeśli chcesz umówić się na konsultację lub uzyskać więcej informacji, napisz do nas lub zadzwoń: 501-081-018.